Son Filmler :

Boyhood !

     Arkadaşlar merhaba ; bu yazımda sizlerle 6 dalda Oscar'a aday olan " Boyhood " adlı film hakkındaki görüşlerimi paylaşmak istiyorum. Genelde Oscar'a aday olan filmleri izlemekten pek hoşlanmıyorum çünkü çok fazla normal işler ortaya çıkıyor. Ancak Boyhood'da yapılan şey beni çok etkiledi. Filmimizin konusu 6 yaşında annesi ve babası ayrılan bir çocuğun 18 yaşına kadar yaşadığı olayları , değişimleri gözler önüne seriyor. Ve bunu yaparken gerçekten beni çok etkileyen bir yöntem seçmişler. Filmde toplam 12 yıl geçiyor ve film gerçekten 12 senede çekiliyor. Bu beni aşırı etkileyen bir süreç. 12 sene boyunca aynı oyuncularla birlikte senenin belli dönemlerinde çekilen filmimiz insanı gerçekten çok etkiliyor. Oyuncuların geçen bu 12 sene içerisindeki değişimi , Dünya'nın her anlamda ( teknolojik vb. ) değişimi , filmin çekim tarzı olmak üzere çoğu şeyin değişimini izleyebiliyorsunuz. Benim açımdan gerçekten takdir edilmesi gereken bir film ve film izleyiciye gerçek bir deneyimi vaad ediyor. Ben izlerken çok keyif aldım ; zamanın değişimini bu kadar net bir şekilde izlemek , gözlemleyebilmek beni çok memnun etti. Özellikle yaşlar arasındaki geçiş o kadar dozunda ve başarılı yapılmış ki 165 dakikanın nasıl geçtiğini ben anlayamadım. 

     Filmimizi oyunculuk anlamında değerlendirmem gerekirse ; işte bu noktada bazı problemler ortaya çıkıyor. Başrolde yer alan oyuncumuz çocukken idare edilebilir bir noktada iken büyüdükçe kendisinin oyunculuğunu hiç beğenmedim. Başrolde yer alan Ellar Coltrane filmin kaderini etkileyebilecek büyük bir hata. Ben kendisinin oyunculuğunu büyüdükçe hiç beğenmedim ve filmin en zayıf yönünün de kendisi olduğunu düşünüyorum. Ancak 12 sene boyunca film çekme riskini göze alıyorsanız ; bu tarz problemlerin olmasını ben doğal karşılıyorum. Çünkü yapılan şey büyük bir cesaret örneği ve böyle bir eksikliğin oluşması çok da önceden tahmin edilebilecek bir durum değil. Bu riski de ister istemez göze almak zorundasınız. Bu filmdeki performansı ile En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Oscar'ına aday Ethan Hawke aday gösterildi. Filmin genelinde performansı açıkçası önceki filmlerinden çok da farklı değildi. Şu aday gösterilmesinin sebebi bence farklı bir çalışmanın içerisinde yer almanın verdiği avantaj diye düşünüyorum. Bu yüzden kendisinin Oscar'ı alabileceğini sanmıyorum. Bu dalda benim izlediklerim arasında en iyisi Birdman'deki performansıyla Edward Norton gibi görünüyor.

     Sonuç olarak filmimiz fikir olarak muazzam bir iş. Ancak böyle bir işe girdiğiniz zaman muhtemel riskler barındırıyor ve başrolde yer alan oyuncunuzun kurbanı olabiliyorsunuz. Filmimizin İmdb puanı : 8,2 ve benim bu filme puanım başrolde yer alan oyuncunun toplamda ortalamanın altında bir performans sergilediğine inandığım için 10 üzerinden maalesef 8. İzlemenizi tavsiye ederim. Hepinize iyi seyirler...

Bu Sinema Filmini Paylaş :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Maxi Box Office - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger