Son Filmler :

2015 Oscar Sonuçları !

     Arkadaşlar merhaba ; bildiğiniz üzere pazar gününü pazartesiye bağlayan gece saat 03:30'da sinema sektörünün en büyük ve merakla beklenen gecesi olan Oscar gecesi başladı. Ben ve Sena gibi sinemaya sektörüne ilgi duyan insanlar için çok önemli bir geceydi ve heyecanla saat 06:30'a kadar bütün sinema severler olarak izledik (uyuya kalanlarımız ve sabah erken kalkması gerekenler hariç :)).  Öncelikle genel anlamda Oscar gecesi hakkında genel görüşlerimden bahsetmek istiyorum. İlk olarak bence benim izlediğim Oscar geceleri arasında en gösterişsiz ve eğlenceli olmadığına inandığım bir Oscar gecesiydi. Özellikle Ellen Degeneres'in muazzam performansından sonra Neil Patrick Harris gibi bir insan bile gölgede kaldı maalesef. Ödüllerin dağıtılma sürecinde yer alan heyecan dışında bence Oscar gecesine renk katan herhangi bir şey yoktu maalesef. Açıkçası ben özellikle Lady Gaga'dan bu anlamda bir patlama bekliyordum ; o da beklenenin aksine kendine göre gayet sıkıcı bir performans sergiledi. Totalde ortalamanın altında bir Oscar gecesi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca şunu da söylemek isterim ; Leonardo Di Caprio , Angelina Jolie , Brad Pitt , Robert De Niro gibi bence Dünya sinema sektörünün kült isimlerinin bu gecede olmaması algı olarak da düşüren bir etki yarattığı kanaatindeyim.

     Ödüllerin dağıtılması konusuna gelmemiz gerekirse ; bütün gece En İyi Erkek Oyuncu ve En İyi Film oscarlarının Birdman'e gitmemesini umutla bekledim ancak En İyi Erkek Oyuncu'yu kurtardık ama En İyi Film ödülü maalesef Birdman'e gitti. Hala ısrarla söylüyorum ; ben Birdman'in başarılı bir film olduğuna inanmıyorum ve çoğu ingilizce olmak üzere bir çok sinema eleştirmeni Boyhood'u işaret ediyordu. Açıkçası ben de aynı fikirdeydim onlarla. Ancak ödül Birdman'e gitti. Daha teknik dallarda ödüllerin The Grand Budapest Hotel'e gideceğini Sena zaten söylemişti ki öyle oldu. Whiplash'de güzel ödüller aldı. Heykelcikler The Grand Budapest Hotel , Birdman ve Whiplash arasında gezdi bütün gece boyunca. Gecede güzel noktalardan biri de ; En İyi Film dalında aday olan filmlerin hepsi en az 1 tane Oscar aldı. Bu da önemli bir noktaydı benim için. 
     Yukarıdaki excel ekran görüntüsünde benim ve Sena'nın Oscar gecesinden önceki tahminlerimiz yer alıyor. Ben gördüğünüz üzere baya kötü tahminlerle karşınızdayım ama neyse ki Sena gibi bir arkadaşım var ve kendisi gayet başarılı tahminler yaptı. Bu görseli de sizlerle paylaşmak istedik :) . Şimdi artık tam liste Oscar gecesi sonuçlarına geçebiliriz.

+ En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu :  J.K. Simmons (Whiplash)
+ En İyi Kostüm Tasarımı : Milena Canonero (The Grand Budapest Hotel)
+ En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı :  Frances Hannon ve Mark Coulier (The Grand Budapest Hotel)
+ En İyi Yabancı Film : Ida (Polonya)
+ En İyi Kısa Film : The Phone Call
+ En İyi Kısa Belgesel : Crisis Hotline: Veterans Press 1
+ En İyi Ses Miksajı : Whiplash
+ En İyi Ses Kurgusu : American Sniper
+ En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu : Patricia Arquette (Boyhood)
+ En İyi Görsel Efekt : Interstellar
+ En İyi Kısa Animasyon : Feast
+ En İyi Animasyon Filmi : Big Hero 6
+ En İyi Prodüksiyon Tasarımı : The Grand Budapest Hotel
+ En İyi Görüntü Yönetmeni : Birdman
+ En İyi Kurgu : Whiplash
+ En İyi Belgesel : Citizenfour
+ En İyi Orjinal Şarkı : Glory (Selma)
+ En İyi Orjinal Beste : The Grand Budapest Hotel (Alexander Desplat)
+ En İyi Orjinal Senaryo : Birdman
+ En İyi Uyarlama Senaryo : The Imitation Game
+ En İyi Kadın Oyuncu : Julianne Moore (Still Alice)
+ En İyi Yönetmen :  Alejandro G. Inarritu (Birdman)
+ En İyi Erkek Oyuncu : Eddie Redmayne ( The Theory of Everything)
+ En İyi Film : Birdman

Sonuç olarak ;
- Birdman : 4
- Whiplash : 3
- The Grand Budapest Hotel : 4 Oscar ile geceden ayrıldılar.

     Beklediğim gibi herhangi bir film çok fazla göz önüne çıkmadı. Zaten göz önüne çıkacak kadar iddaalı bir film olduğuna da inanmıyordum. Oscar sayı dağılımı anlamında beklentim tuttu ancak Birdman'in gerçekten En İyi Film dahil olmak üzere 4 tane oscar almasına üzüldüm. Bakalım 2016 Oscar gecesi nasıl olacak. Hepinize bol sinemalı günler...


Bu Sinema Filmini Paylaş :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Maxi Box Office - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger